top of page
MAN_ON_SEVERAL_PHONES_edited.jpg

WAAROM IK GRAAG MET LOKALE ONDERNEMERS WERK... 

"Mensen kopen niet alleen wàt je aanbiedt, maar ook wààrom je dat doet..."

Na mijn werk voor de reclame en consumenten organisaties wilde ik Storybite starten. 

Waarom?

Omdat ik lokale ondernemers belangrijk vind in een duurzame economie. En omdat ik wéét dat communicatie en marketing onderaan het TO-DO lijstje prijken. Wegens tijdsgebrek, of omdat er géén plan voorhanden is.

Ik werk vanuit waardenmarketing en journalistieke 'human interest': authenticiteit, relevante informatie, de expertise van de ondernemer.

Sociale media zijn dan dé methode bij uitstek om aan horizontale marketing of mond aan mond reclame te doen.

Vanuit mijn ervaring leerde ik dat content marketing & storytelling héél sterke communicatietechnieken zijn.

En dat je als lokale en duurzame ondernemer hier heel véél troeven kan uitspelen.

"Content marketing is de ultieme
vorm van marketing."

Waarom content marketing? En storytelling?

 

Klanten zijn ook maar mensen. Mensen luisteren naar verhalen, naar info die hen raakt, die hen inspireert en boeit.  

Ik focus dan ook 100% op content marketing, want: 

- Lokale bedrijven winnen aan populariteit. Ze zijn vaak duurzamer dan grote ketens of merken. Steeds meer klanten vinden dit belangrijk.

- Ook de vorm en de inhoud van je boodschap moet aantrekkelijk zijn vandaag de dag. Géén algemene stockfoto's maar échte beelden op je website en je sociale media. Geen blablabla maar boeiende en leuke info waar je klant écht iets aan heeft. Iets dat vertrouwen creëert.

Storytelling is daarom dé techniek om boeiende en zinvolle verhalen in een leuke vorm online te zetten!

De Connectie_Filip Staes_21.jpg

Lees ook hier nog wat

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest

Een beetje méér over mezelf verteld...

Ik komt uit een grote familie met journalisten, schrijvers en regisseurs tot in de derde generatie. Met broers in de theaterwereld en de sociaal bewogen copywriting. En twee studerende kritische dochters. Fijn gehuwd met een Rotterdamse docente duurzame economie.

Waar ik met plezier op terugkijk

Ik behaalde twee Masters: Rechten en Communicatiewetenschappen. Was mede-oprichter van stichting NOK vzw voor culturele (online) evenementen. En ben nog steeds eerste generatie-dichter bij het gezelschap De Sprekende Ezels. Eén gedichtenbundel in eigen beheer (Moerasdrift). Nu en dan ben ik ook nog organisator van kunstvernissages (Big Bang! & De Profundis 2022).

Een multifocale bril, of liever loopbaan

-Communicatie bij consumentenorganisaties als Federale Ombudsman België en Testaankoop (de Belgische Consumentenbond). 

-Project manager bij de creatieve bureaus Boondoggle, Duval Guillaume en These Days.

-Account manager van campagnes als The crying invoice (USG People) enThe Golden Wedding (Gouden Gids).

-Netwerker voor de startups Axxes Media, Atelier 5, Zappware  en Men@Work. 

Ter ontspanning doe / kijk / luister ik...

Radio Klara. Spotify. Bach. Billie Holiday of Eilish. Atoms for Peace. 1985. QOTSA. Canvas- en NPO-Plus-series: The Office, Restaurant Misverstand, Zorgen voor Mama, Nieuwsuur, Radar. Netflixer van Fargo, Better call Saul, Zone Blanche en Peeky Blinders. Mountainbiken in grenspark Kalmthoutse Heide en de Veluwe.

Mijn verhaal

selfie jan 2020 (10)_edited.jpg
bottom of page